هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)

اذهب الى الأسفل 
+4
د.محمد البشرى
لكبريائى حَ ـكَايَه
كبرياء انثى
pяïηcëss
8 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
pяïηcëss
مشرف المنتدي الأدبيمشرف المنتدي الأدبي
pяïηcëss


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 11/05/2012
المساهمات : 3571
عدد النقاط : 5456
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Studen10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 E0449b11
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 7710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 H2uxn

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالأربعاء 30 مايو 2012, 11:49 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

DFASDFE

يا جماعه انا قرات قصه جميله جدا
حبيت اشارككم بيها
اذا لقيت تفاعل باذن الله هنزل كل يوم حلقتين تلاته كدة
ونبتدى باذن الله مع اول حلقه

بقلــــم \ نور القمـــــر

الحلقه الاولي




زي كل يوم خرج يصبح عليها من بلكونه اوضته اللي قصاد شباك اوضتها

رنا : صباح الخير يا حبيبي

رامي: صباح الفل علي عيون اجمل رنا في الوجود..وحشتيني اوي

رنا: و انت وحشتني اوي اوي

رامي: يلا ربع ساعه و الاقيكي واقفه تحت في مكانا عشان اوصلك علي جامعتك

رنا: لا يا حبيبي مينفعش النهارده .. احمد هيوصلني معاه

احمد اخو رنا الوحيد مهندس في شركه مقاولات كبيره في اسكندريه

رامي: نعم احمد .. و ايه اللي هينزله بدري كده ؟

رنا: هيعدي يجيب معاش بابا و يوصلني في طريقه و بعد كده يطلع علي الشغل

رامي: يعني ايه مش هعرف اقابلك النهارده؟

رنا: معلش بقي ماانت معايا اهه

رامي: لا انا هجيلك بعد ما تخلصي محاضراتك و هطلع عين البيه اخوكي ده و اسيبله كل شغلي و اخلع

رنا: هههههههه احسن برده يستاهل و انا هستناك انا هخلص الساعه 2

رامي: 2 الا ربع هتلاقيني وافق علي باب كليتك

رامي برده مهندس و صاحب احمد الانتيم و بيشتغل معاه في نفس الشركه و نفس المكتب

رنا في اخر سنه كليه الصيدله


في الشغل

رامي باستعباط : ايه ده تتحسد و الله جاي بدري النهارده ... معدتش عليا ليه؟؟

احمد: اصلي وصلت رنا الجامعه و بعدين رحت اجيب معاش بابا.. النهارده 10 في الشهر و ماما مبقتش تقدر تروح تجيبه .. و بعدين يا اخويا زعلان اوي عشان معدتش عليك ال يعني اسم الله بلاقيك كل يوم مستنيني

رامي: و انا اعملك ايه انت اللي بتصحي متاخر و انا بحب اجي بدري

احمد: ماشي يا عم الملتزم

رامي: انا همشي بدري النهارده و عايزك تطلع جدع معايا كده و تكمل الشغل بتاعي عشان اعرف ازوغ

احمد: تزوغ ده انا لسه بقول عليك ملتزم

رامي: مره يااخي من نفسي ماانت كل يوم تسيبلي شغلك كله و تمشي

احمد: ماشي يا سيدي بس قولي هتزوغ علي فين؟

رامي: ها... مشوار كده لازم اعمله قبل الساعه 2

احمد: اممممممم طيب

احمد كان حاسس ان في حاجه بين رنا و رامي لكن مكنش يعرف ان في بينهم مقابلات و كلام كمان لانه بيثق اوي في اخته و في صديق عمره كان بيسكت علي بعض النظرات اللي بيشوفها دايما في عنيهم لما يشوفوا بعض في اي مكان يجمعهم هما التلاته بالصدفه



في الجامعه رنا جايه من بعيد معاها اتنين من صحابها لمحت رامي استاذنت من صحابها و قربت منه

رامي: وحشتيني يا حياتي

رنا: و انت كمان وحشتني اوي

رامي: يلا بينا

رنا: علي فين؟

رامي: نروح نتغدي في اي مكان انا واقع من الجوع

رنا: لا يا رامي احسن حد يشوفنا تبقي مشكله

رامي: مين بس اللي هيشوفنا الشغل اللي سبته لاحمد مع شغله قدامه للساعه 5 لما يخلص منه

رنا: يعني محدش عارفني غير احمد؟

رامي: متحبيكهاش بقي لو حد شافنا هخدك و نروح علي الست والدتك و اقولها يا ست الكل انا عاوز اتجوز بنتك و حياتك عندي اتجوزك في اسبوع واحد

رنا: بحبك

رامي: يعني موافقه طب يلا بينا



شدها من ايدها و خدها في عربيته علي مطعم علي البحر


رنا: انت بتوحشني اوي يا رامي مع انك قدامي كل يوم و ممكن اشوفك في اي وقت بس دايما واحشني نفسي تبقي معايا علي طول

رامي: ماانتي اللي منشفه دماغك كان زمانا متجوزين من سنتين

رنا: يا حبيبي مش عايزه اتجوز و انا بدرس عشان منشغلش عنك يا روح قلبي بالمذاكره ووجع القلب اللي انا فيه ده

رامي: بعد الشر علي قلبي من الوجع .. بس تعالي هنا قوليلي معني كلامك ده انك اخيرا اقتنعتي انك متشغليش بعد الجواز مش كده؟

رنا: مين قال كده هشتغل طبعا بس تفرق الشغل هيبقي الصبح و هترجع من شغل تلاقيني موجوده في البيت مستنياك لكن لو لسه بدرس هتلاقيني ماسكه الكتاب ليل و نهار ده غير المحاضرات كل يوم و السكاشن اللي ممكن تقعد ل 5 /6 و و و

رامي: بس بس عقدتيني خلاص هانت كلها شهرين و نخلص بس الجواز هيتم في خلال شهر واحد اها مفيش لا خطوبه و لا غيره

رنا: لا خطوبه ايه احنا بقالنا اكتر من عشر سنين في حكم المخطوبين علي الاقل بينا و بين نفسنا

رامي: ياااااااه فات علي حبنا عشر سنين انا مش مصدق نفسي عدوا كانهم عشر ساعات

رنا: العمر بيعدي بسرعه البرق و الايام الحلوه بتعدي هوي

رامي: لالالا متقوليش كده ايامنا كلها هتبقي سعاده و حب في حب باذن الله

رنا: يارب يا حبيبي انا مش عايزه من الدنيا دي غير انك تفضل معايا

رامي: و انا عمري ما هسيبك ابدا ابدا علي قلبك دنيا و اخره مش هفارقك و لا لحظه يا حياتي

رنا: ربنا مايحرمني منك ابدا

رامي: و لا يحرمني منك يا قلبي





في بيت رامي دخل علي والدته الست ماجدهبتعشق رامي و بتخاف عليه من الهوا الطاير امنيه حياتها تعيش و تشوفه عريس و تشيل ولاده زي ما شالت ولاد ندي اخته بس مش لاي عروسه لهند بنت اختها


رامي: ازيك يا مجود يا حبيبتي

والدته : انا الحمد لله يا حبيبي انت اخبارك ايه؟

رامي: انا تمام يا ست الكل

والدته: احضرلك الغدي؟

رامي: لالالالا انا شبعان اوي و مبسوط اوي اوي

والدته: ربنا يبسطك كمان و كمان ... بس قولي مش عاوز تاكل ليه؟

رامي: يا ست الكل بقولك شبعان اصلي اتغديت بره

والدته: اااه طيب يا حبيبي روح غير هدومك عشان عيزاك في موضوع مهم

رامي: موضوع ايه؟

والدته: بس روح غير هدومك و اغسل وشك و تعالي

رامي: حاضر يا ست الكل

* يارب استر و ميكنش الموضوع اللي في دماغي مش طالبه نكد معايا دلوقتي خالص


غير هدومه و رجعلها

رامي: ها يا ست الكل ايه بقي الموضوع اللي عايزه تكلميني فيه؟

*يا ساتر استر يارب

والدته: خالتك و بنت خالتك جايين عندنا النهارده

رامي:

* يادي النهار الكحلي

والدته: مبتردش ليه يا واد؟

رامي:هرد اقول ايه يعني يا ماما ينوروا

والدته: كنت فكراك هتفرح عشان هند جايه قلت هتقوم تبوسني

رامي: من عنيا يا ست الكل ابوسك اها افرح لا و ادي البوسه

قام باسها من خدها

والدته: انت عمرك ما هتتغير ابدا؟

رامي: و اتغير ليه بس ماانا حلو و زي القمر اهه و لا انتي عندك شك

والدته: اتكلم جد شويه مش معقوله كده ياابني كل ماافتح معاك الموضوع ده تقلبه هزار كده

رامي: عشان يا ست الكل مش هنفذ اللي انتي بتفكري فيه انتي عارفه كويس اني مبحبش هند و اني بحب رنا و مش هتجوز غيرها

والدته: يادي رنا هي سحرالك دي و لا عملالك عمل؟

رامي: اها يالهوي يا ماما سحرالي بس ده انا لما بشوفها بحس اني طاير فوق فوق بعيد في الجنه انا بحبها اوي يا ماما ارجوكي تقدري الحب ده و توافقي عليها و الله هتحبيها اوي

والدته: ياابني و هند مالها بس؟

رامي: يا ماما هند كويسه و كل حاجه بس انا بحب رنا مش شايف و لا هشوف حد غيرها و كلها شهرين و اخدك من ايدك يا ست الكل و نروح نتقدملها

والدته: مش هيحصل طول ماانا عايشه مش هيحصل

رامي: هيحصل يا قمرايه يا عسل انت ماجده بتحب رامي و مبترفضلوش طلب و اكيد تحب تشوفه فرحان و سعيد و مستقر في حياته يبقي هيحصل و لالا؟

والدته بعصبيه: اها يانا منك



دخل اوضه الصالون بعد ما سابته والدته و هي زعلانه و مسك التليفون و اتصل علي ندي

ندي: لسه فاكر تسال علي اختك

رامي: معلش يا دودي و الله مشغل لشوشتي برجع من الشغل همدان مبحسش بنفسي

ندي: ربنا معاك يا حبيبي اخبار ماما ايه و البت رنا عامله ايه وحشاني الندله؟

رامي: رنا كويسه الحمد لله بتسالني عليكي دايما و الله اما ماما بقي

ندي: ايه مالها ماما اوعي تكون تعبانه

رامي: لا كويسه الحمد لله بس خالتك و بنتها جايين النهارده

ندي: اها فهمت

رامي: ما تحاولي تليني دماغها يا ندي انا تعبت اوي و الله بحاول اتماسك اعصابي و اشوش علي الموضوع يمكن تنسي و مبتنساش ابدا ملناش سيره غيره

ندي: ماانت عارف ماما اللي في دماغها في دماغها بس ان شاء الله هتلين انت عارف قد ايه بتحبك و متقدرش تزعلك

رامي: ياااارب

ندي: ان شاء الله ... اقولك تعالالي النهارده الولاد عايزين يشوفك

رامي: و الله فكره هقولها اني وعدت خالد و عمر اني افسحهم النهارده و اخدهم افسحهم شويه

ندي: ماشي يا حبيبي و انا مستنياك


اقنع والدته بالحجه اللي اخترعها و هرب من المقابله بينه و بين هند و كل مره كان بيخترع بيها حجه عشان ميشفهاش و يهرب دايما من كلام والدته بمنتهي اللباقه و الحكمه


لحد لما عدي الشهرين


خلصت الامتحانات و اخيرا هيتقدم لحبيبته و هيتحقق حلم عمره بس قبل ما يحصل ده لازم والدته توافق عشان تروح معاه

هتوافق و لالا و ياتري هيقدر يقنعها و يحقق اللي في دماغه ده اللي هنعرفه الحلقه الجايه اللي هتكون بدايه لكل الاحداث اللي جايه

مستنى رايكم
واذا القصه معجبتكوش
قولوا وانا مش هكملها
ا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

كاتب الموضوعرسالة
Celina
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
Celina


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 21/12/2009
المساهمات : 12379
عدد النقاط : 18808
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary32
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h510
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 1510
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 AVvoI

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 09 يونيو 2012, 4:58 pm

ميرسي يا قمر على المرور وعلى راي تامر حسني
ولسه اللي جاي احلى ههههههههه
يلا مع حلقة جديدة


الحلقه التاسعه


حس خالد بكل الاحاسيس الموجوده في الدنيا الحران
البردان في نفس الوقت الفرحان الطاير من الفرحه المتوتر اللي بيدور علي
اشيك لبس يلبسه و نسي ان همس مجرد طفله صغيره كل اللي يهمها اللعب و
التنطيط لكنه كان احساسه بيخيله ان همس عروسته اللي جايه تشوفه و تتعرف
عليه لاول مره




وصلت همس مع ندي البيت
كان خالد قاعد في اوضته ماسك
كتابه بيحاول يندمج معاه و يذاكر لكن و لاول مره مش قادر يذاكر مبيفكرش
غير في همس اللي اخيرا هتبقي جنبه بقيه حياتها يحافظ عليها و يحميها و
يذاكرلها و يحسسها بحبه و حنانه اللي مش ممكن هتحس زيه من اي مخلوق في
العالم





و اول ماسمع الباب بينفتح قام جري من مكانه ناحيه الباب عشان يكون في استقبالها
دخلت همس بسرعه ناحيه خالد و كانها متشوقه تشوفه عشان يلعب معاها


همس : وحشتني يا خالودي

خالد : انتي وحشتيني اكتر ازيك يا همس عامله ايه؟

همس : انا كويسه و روني كمان كويسه مبسبهاش خالص علي طول معايا

ندي : روني !!!!! روني مين ؟

همس : عروستي اللي خالودي جبهالي استني هوريهالك يا عمتو


خالد واقف باصصلها مبتسم ابتسامه
هاديه بيتامل في رقتها و جمالها و حيويتها و عذوبه صوتها و شعرها البني
الناعم اللي بيطير علي خدها الابيض المتورد و تزقه بايديها الصغيره
الجميله بعيد عن عنيها العسليه الساحره


..





و خرجت العروسه من شنطتها و خالد مستغرب ان العروسه زي ما هي نضيفه جدا و كانها لسه جديده


همس : اهي يا عمتو عسوله خالص

ندي : انتي اللي عسوله يا قمر

همس : هي احلي و لا ماما ؟


مقدرتش ندي ترد علي سؤالها لكنها في لحظه افتكرت اليوم اللي اتولدت فيه همس و كل اللي
حصل فيه ..بدايه بموت رنا عشان تجيب الملاك دي للدنيا لحد موت رامي اللي
كان بيعشق رنا لدرجه انه مقدرش يعيش من غيرها و لا ساعه واحده في الدنيا
نزلت الدموع علي خدها و بسرعه حاولت تخبيهم من همس اللي استغربت سكوتها و لاحظت الدموع في عنيها



همس : هو انا ليه كل مااسال حد عن ماما يعيط هي كانت وحشه ؟؟


!!




خالد : لالالا يا همس ازاي تقولي كده دي كانت زي القمر امال يعني انتي طالعه قمر كده لمين

ندي : ايوه طبعا يا حبيبتي مامتك دي كانت اجمل بنت في الشارع بتاعنا كله

همس : امال ليه بتعيطوا ؟؟

خالد : ................

ندي:..................


خالد : مش تيجي تشوفي اوضتك بقي انا قعدت اوضبلك فيها بعد ما عمر لم حاجته منها

همس : هو فين عمر انا عايزه اشوفه

خالد بنبره غضب بانت اوي في صوته
: و انتي عيزاه ليه ؟


همس : اسلم عليه يا خالودي زي ما سلمت عليك

حس خالد بنغزه جامده اوي في قلبه و انه بالنسبه لهمس مش اكتر من ابن عمتها اللي
بيحبها و بيجبلها اللعب و الهدايا و علي الرغم من قسوه معامله عمر لهمس
احيانا الا انها برده بتسال عليه كل مره بتزورهم لكن بسرعه رجع لعقله و حس
اخيرا انها لسه مجرد طفله و ان سؤالها عن عمر ده شئ طبيعي بما انه ابن عمتها




خالد * امته تكبري بقي يا همس و تحسي بيا ياتري هتحبيني زي ما بحبك و لا عمر هيقف في طريق حبي ليكي


ندي : عمر يا حبيبتي عنده درس دلوقتي زمانه علي وصول... مش يلا بقي تيجي تغيري هدومك

همس : حاضر يا عمتو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


علي الغدي قاعدين كلهم علي ترابيزه السفره و الضيفه الجديده ( همس ) قاعده معاهم


مصطفي : نورتي البيت يا قمر

همس بكسوف : شكرا يا عمو

مصطفي : ايه رايك في اوضتك حلوه و لا ناقص فيها حاجه ؟

همس : حلوه او...

قاطعها عمر

عمر : طبعا حلوه يعني مش اوضتي دي تحمد ربنا اني واقفت اخرج منها و اديهالها مش كده يا همس


و خبطها في كتفها لانها كانت علي الكرسي اللي جنبه عالسفره



خالد قام خبطه نفس الخبطه

خالد : انت بتستهبل يله

عمر : و انت مالك انت

مصطفي بصوت عالي : بــــس ... اظن احنا علي سفره بنتغدي يا بهوات مش بنلعب و انت يا
عمر بيه لو اتكرر اللي حصل ده هتشوف مني الوش التاني

عمر : انا كنت بهزر معاها يابابا

مصطفي : الهزار ميبقاش بالايد فاهم

عمر : فاهمهمس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 49


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــ


باليل في وقت النوم الكل متجهه للمكان اللي هينام فيه
دخلت ندي همس اوضتها و مقالتش غير تصبحي علي خير و هي خارجه طفت النور زعقت همس بصوت عالي


همس : لا يا عمتو انا بخاف من الضلمه

ندي : ماشي يا عيون عمتو اسيبلك النور مولع

همس : طيب

خرجت ندي من اوضه همس و قفلت عليها الباب و علي الرغم من ان النور منطفاش الا ان همس
لسه خايفه جدا لانها كانت بتنام في حضن جدتها و لاول مره هتنام لوحدها
...فضلت صاحيه تحاول تنام مش قادره



و علي نفس الحال كان خالد اللي مكنش نام بس مش لانه خايف لانه كان بيذاكر



بعد حوالي نص ساعه جت همس علي بال خالد و هو بيذاكر لدرجه انه سرح و نسي الكتاب و المذاكره و فضل يفكر فيها


خالد * لا مش هينفع كده خالص انا مش عارف اذاكر بسببها مش قادر افكر غير فيها ... طب
ما خلاص يا خالد بقت معاك وقت ما تحب تشوفها و تطمن عليها هتشوفها ذاكر
بقي و انجح و حقق حلمك يا دكتور متضيعش نفسك و تضيعها ... عندك حق هذاكر
بس ممكن اقوم اشوفها؟ ... تشوفها ده ايه سيب البنت نايمه و ذاكر ... بس
انا حاسس انها ... ايه يا دكتور ؟ ... مش عارف انا هقوم و خلاص هفتح الباب
بالراحه و اطل عليها و اقفله ماشي ماشي صح انا قايم



قام خالد بسرعه و كانه خايف ليرجع في كلامه و هو في الطريق و ميشفهاش فتح الاوضه
بالراحه حست همس ان الباب اتفتح و خصوصا انها لسه صاحيه قامت بسرعه من علي
السرير و كانها كانت في حفره و جيه اللي هيخرجها منها في البدايه مكنتش
تعرف مين اللي دخل لكن اول ما شافت خالد النور ملي وشها


خالد : ايه ده انتي لسه صاحيه ؟

همس : مش عارفه انام يا خالودي

خالد : ليه يا همس ؟

همس : علشان انا عمري ما نمت لوحدي تيته كانت بتنام جنبي و انا خايفه اوي ممكن تنام معايا

خالد : انام معاكي ؟؟!!! لا طبعا ميصحش ان ولد ينام مع بنت عسوله زيك كده انا ممكن افضل معاكي لحد لما تنامي اتفقنا

همس بفرحه : هيييييييييه اتفقنا

خالد : و دلوقتي بسرعه علي سريرك

جريت همس علي سريرها و هي فرحانه اوي انه هيفضل جنبها لحد لما تنام

همس : خالد هو انت في سنه كام ؟

خالد :انا يا ستي في تالته اعدادي

همس : ياااااه ده انت كبير خالص ده انا لسه في سنه اولي اعدادي

خالد : هههههههه اولي اعدادي ؟؟

همس : ايوه يعني انت اكبر مني بواحد اتنين تلاته... تلاته بس

خالد : ههههههههههه لا غلط انتي في اولي ابتدائي لكن انا في اعدادي فاهمه حاجه؟

همس : لا

خالد : ههههههههه افهمك بصي يا ستي اولي ابتدائي دي اول مدرسه بيدخلها اي حد
بيتعلم يقعد فيها خمس سنين و بعدين يروح علي اعدادي تلات سنين

همس : يعني انت اكبر مني ب واحد اتنين تلاتة ......

و في سرها بدات تعد سبع سنين



خالد : برافو عليكي يا هموسه يا جميله بسم الله ماشاء الله عليكي

همس : متشكره يا خالودي طب ممكن سؤال تاني؟

خالد : لا ممكن تنامي انتي عندك مدرسه الصبح و انا كمان عندي

همس : عشان خاطري واحد بس

خالد : ماشي قولي

همس : هو انا هاروح عند بابا و ماما امته ؟


اتخض خالد من سؤالها و بدا تتغير ملامحه

خالد : بعد الشر عليكي يا حبيبتي ليه بتسالي السؤال الغريب ده ؟

همس : اصل تيته قالتلي ان بابا و ماما ماتوا و راحوا الجنه و كلنا هنروحلهم و انا عايزه اشوفهم اوي

خالد : لا يا همس متقوليش كده عشان خاطري يا حبيبتي

همس بحزن : ليه هو انا مش هروح عندهم و لا ايه انا نفسي يبقي ليا بابا و ماما زي كل
اصحابي يوصلوني المدرسه و يحضرولي شنطتي و لبسي و سندوتشاتي و يكتبوا
الواجب معايا و يحكولوي حواديت قبل ماانام زي شهد صاحبتي ما باباها و
مامتها بيعملوا معاها

خالد : يعني هو ده بس كل اللي انتي عيزاه ؟

همس : ايوه نفسي في بابا و ماما يعملوا معايا كده

خالد : طب مينفعش خالودي ؟

همس : ازاي بقي ؟

خالد : انا ممكن اعملك كل الحاجات اللي قلتيها دي اوصلك المدرسه و اجيبك منها كل يوم
و احضرلك شنطتك و لبسك و سندوتشاتك و اذاكر معاكي و نحل الواجب بتاعك سوي
و كمان يا ستي احكيلك حدوته قبل ما تنامي

همس : بجد يا خالودي

خالد : بجد يا حبيبه خالودي

همس : طب يلا احكيلي حدوته

خالد : انتي تؤمريني يا قمر

بدا خالد يحكي حدوته لهمس بطريقه لبقه جدا و لطيفه خلتها تنام و هي فرحانه بانها
اخيرا لقت الشخص اللي هيعوضها عن فقدان حنان امها و ابوها


خرج خالد من الاوضه بهدوء و طفي النور و قفل الباب بعد ما طل عليها طله اخيره بابتسامه جميله و في سره تصبحي علي خير يااجمل همس




طلع علي البلكونه اللي في الصاله


خالد * معقوله يا همس حاسه بكل النقص ده لدرجه انك بتتمني الموت عشان تروحي
لمامتك و باباكي ياااااااه انا ازاي مكنتش حاسس باللي فيكي ده كله ... لا
من هنا و رايح انا هعملك كل اللي بتتمنيه و كل حاجه نقصاكي هحاول علي قد
مااقدر اوفرهالك و ربنا يقدرني




بعد حوالي خمس دقايق سمع صرخه عاليه من اوضه همس و بسرعه جري

علي اوضتها فتح الباب و النور و دخل قامت همس من مكانها و اترمت في حضنه


لاول مره بيحضنها و تحضنه علي الرغم من انها مجرد طفله صغيره لكنه عمره ما فكر انه
يحضنها الا انها المره دي هي اللي جريت عليه اترمت في حضنه بكل قوتها نامت
براسها علي صدره فضل حاضنها و نسي صرختها مبقاش فاكر حاجه و لا حاسس بحاجه
غير انه فرحان مرتاح قلبه بيرقص بشده من كتر دقاته





همس : انا خايفه اوي يا خالد متسبنيش لوحدي انام في الضلمه

خالد : انا جنبك يا حبيبتي متخافيش



















بعد دقايق سمع صوت من وراه بيقول








0_0 ((انتوا بتعملوا ايه ؟؟)) 0_0







و نكمل الحلقه الجايه
يارب الحلقه تعجبكوا و تكون طويله و ان شاء الله هحاول انزل واحده جديده بكره
مستنيه رايكوا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pяïηcëss
مشرف المنتدي الأدبيمشرف المنتدي الأدبي
pяïηcëss


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 11/05/2012
المساهمات : 3571
عدد النقاط : 5456
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Studen10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 E0449b11
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 7710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 H2uxn

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 09 يونيو 2012, 10:17 pm

جميلة اووووى الحلقة دى شروق كملي وانا في انتظارك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الأميرة سلمي★
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
الأميرة سلمي★


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 28/07/2010
المساهمات : 10824
عدد النقاط : 19694
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Painti10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h210
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 2q2ul

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 4:09 am

مين بقا الرخم اللي بيقول بتعملوه ايه ههههههههههه

جميله الحلقه كملي في انتظارك شروق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Celina
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
Celina


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 21/12/2009
المساهمات : 12379
عدد النقاط : 18808
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary32
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h510
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 1510
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 AVvoI

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 11:42 am

الحلقه العاشره

همس : انا خايفه اوي يا خالد متسبنيش لوحدي انام في الضلمه

خالد : انا جنبك يا حبيبتي متخافيش

بعد دقايق سمع صوت من وراه بيقول

((انتوا بتعملوا ايه ؟؟))

اتفاجا خالد بعمر واقف وراه و شاف همس و هي مرميه في حضنه حس بربكه شديده و بعد همس بعيد عنه

خالد : انت ايه اللي صحاك ؟

عمر : بقولك بتعملوا ايه ؟

خالد : هنكون بنعمل ايه همس كانت خايفه عشان نايمه لوحدها في الضلمه و انا بحاول اهديها

عمر بخبث : يا حنين طب ما تيجي انا كمان اهديكي شويه يا همس

سحب عمر همس ناحيته بقوه و حضنها جامد اوي بطريقه استفذت خالد سحب منه همس و بعدها عنه

خالد : انت عبيط و لا بتستعبط ايه اللي بتعمله ده ؟

عمر : يا سلام بعمل زي ماانت عملت و لا انت احسن مني يعني

خالد : متستهبلش يا عمر احسن و الله اربيك من جديد

عمر : انا متربي غصب عنك و المشهد الغرامي اللي انا شفته ده مش هيعدي علي خير

خالد: غرامي ايه و زفت ايه اتلم يا عمر و تعالي يلا علي اوضتنا عشان همس تنام

عمر : ماشي ياااااااا روميو

خرج عمر من اوضه همس مع خالد بعد ما سبب ليها خوف شديد جدا من معاملته ليها و كلامه اللي تعتبر مش فاهمه نصه

اما خالد قلق جدا من اللي شافه عمر مش خوف من موقفه قدام باباه و مامته لو فتن عليه لكن الخوف الاكبر ان

الموقف ده يكون سبب في انه ينحرم من همس من جديد و ترجع تعيش عند جدتها



اما عمر فخاف يكبر الموضوع لان باباه لو صحي هتنقلب مناحه و احتمال فيها علقه جامده جدا لو كان اتخانق هو و خالدهمس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 11xing



في اوضه خالد و عمر كل واحد نايم علي سريره مفتح عينه بيفكر في الموقف اللي حصل

عمر بيفكر ياتري هيقول لماماته و باباه علي اللي شافه و لا يستفز خالد بيه دايما عشان ينفذ طلباته اللي مبتخلصش

لكن خالد بيفكر في قلقه اللي سيطر عليه في ان الموضوع ممكن يوصل لان همس تبعد عنه تاني كمان بيفكر فيها

دلوقتي و هي نايمه لوحدها خايفه من الموقف اللي حصل و من الضلمه و النوم لوحدها




خالد* ربنا يستر عليكي يا همس اااااه لو تتخمد و تنام يا زفت انت عشان اقوم اطمن عليها


التفت عمر براسه ناحيه خالد و هو علي سريره

عمر : انت بتحبها يله ؟

انقلب خالد بسرعه ناحيه عمر و بقلق شديد جدا بان اوي في عنيه قال

خالد : انت بتقول ايه بحبها ازاي يعني ؟

عمر : زي مااي واحد بيحب واحده

خالد : بطل هبل يا عمر و نام انا مش ناقصك

عمر : ههههههه و الله انت واقع لشوشتك كمان

خالد : اتخمد يا عمر و مش تتخيل حاجات و تصدقها

عمر : طب عيني في عينك

غمض خالد عينه و لف براسه الناحيه التانيه

عمر : ههههههههه مش بقول واقع

خالد * يا نهار مش فايت هو انا باين عليا اوي كده عرف منين ده .... انت ناسي ان عمر
لماح و صايع ده كل يوم مع بنت شكل .... يعني و صياعته دي متيجيش غير علي
دماغي امال لو كبير شويه كان عمل فيا ايه ... اهه نصيبك بقي وقعك في اخ
بيفهم .... ربنا يستر و محدش ياخد باله تاني .... يالهوي ده لو حد حس تاني
تبقي رحت في داهيه .... يا عم مش مهم انا المهم هي انا كل اللي اتمناه
انها تبقي في خير و امان انا في داهيه ان شاء الله انطرد من البيت و تفضل
هي تحت رعايتهم .... يا راجل و هتستفاد ايه وقتها و انت حتي مش هتشوفها لو
انطردت .... يا عم انت شايف ابويا قام طردني اتخمد نام


الصبح علي السفره

مصطفي : وصلي انتي همس لمدرستها يا ندي عشان انا اتاخرت اوي المفروض اكون في المطار بعد ساعه

ندي : حاضر يا حبيبي روح انت توصل بالسلامه و خلي بالك من نفسك

مصطفي : ان شاء الله يا حبيبتي عاوزه حاجه اجبهالك و انا جاي ؟

ندي : عاوزه سلامتك

مصطفي : ربنا يخليكي ليا ... و انتوا يا ولاد حد نفسه في اي حاجه اجبهاله معايا

عمر : انا يا بابا عاوز لاب توب ممكن ؟

مصطفي : ماانت عندك الكمبيوتر يا عمر

عمر : يا بابا خالد بيفضل عليه طول النهار يلعب جيمز و انا حتي الوقت اللي ببقي خلصت فيه مذاكره مش عارف اقعد شويه عليه

خالد بغضب : انا برده اللي بقعد العب جيمز طول النهار؟؟ً!!

بص عمر لخالد نظره تهديد و وطي عليه و في ودنه

خف شويه بدل مااقول علي اللي شفته و ذنبك علي جنبك

خالد : هاتله اللي هو عايزه يا بابا برده الكمبيوتر مبقاش ينفعنا احنا الاتنين

عمر في سره بسخريه : ايوه كده ناس مبتجيش غير بالعين الحمره

مصطفي : خلاص هشوف حوار اللاب توب ده... و انتي يا هموس مش عايزه حاجه يا قمر

همس : لا شكرا يا عمو

مصطفي : طيب سلام بقي يا ولاد و خلوا بالكوا من نفسكوا

كلهم في نفس واحد : ان شاء الله


مصطفي كان مسافر زي عادته في شغل لالمانيا

بعد ما خرج مصطفي جري خالد علي ندي و اخدها بعيد عن عمر

خالد : ماما ممكن اطلب منك طلب ؟

ندي : قول يا خالد بس بسرعه عشان اتاخرت

خالد : ممكن اوصل انا همس لمدرستها ؟؟

بصتله باستغراب :اشمعنه يعني ده انت مدرستك في الشرق و هي مدرستها في الغرب

خالد : لا ماانا هعدي علي سيف في طريقي عشان يسليني يعني و انتي عارفه بيته في طريق
مدرستها و كمان انتي اتاخرتي علي شغلك و انا لسه علي مدرستي ساعه


ندي : اه طيب ماشي يا خالد خدها معاك بس خلي بالك منها

خالد : دي في عنيا يا ماما


راح خالد ناحيه همس

خالد : يلا يا همس انا اللي هوصلك علي مدرستك

همس : بجد يا خالودي

خالد : ايوه انا قلت لماما و وافقت

عمر : طب انا جاي معاكوا

خالد : تيجي معانا فين ؟

عمر : هو مش انا و انت في مدرسه واحده باين و لا انا مش واخد بالي؟

خالد : بس انت عمرك ما مشيت معايا و بعدين انا هوصل همس و اعدي علي سيف يعني مشوار مالكش فيه

عمر : و الله طب و زعق بصوت عالي يا مــــامــــا

خالد حط ايده علي بقه : خلاص اخرس تعالي يااخويا بس بسرعه

مرت الايام و اهتمام خالد بهمس بيزيد كل يوم عن اللي قبله و برده استفزاز عمر لخالد بيزيد مع زياده الاهتمام ده

عمر كان غيران جدا من حب همس و تعلقها بخالد اكتر منه.. كان بيفكر في كل يوم يفتن

علي خالد و علي اللي شافه مع همس لكن كان عنده استفزاز خالد و تحكمه فيه

اهم و الذ ..كمان كان علي طول علي قلبه و هو بيوصلها المدرسه الصبح يرخم

عليها و عليه و خالد طبعا مش قادر يتكلم


في يوم التليفون بيرن حوالي الساعه 6 العصر


ندي بصوت عالي : رد يا خالد ايدي مش فاضيه

خالد : حاضر يا ماما

رد خالد علي المكالمه اللي مكملتش 3 دقايق و جري بسرعه ناحيه ندي

خالد : الحقي يا ماما تيته جايه دلوقتي

ندي بخوف شديد : ايه جايه فين ازاي يالهوي همس

خافت ندي من مواجهه مامتها و انها تعرف بوجود همس في بيتها فضلت تفكر ازاي تخلص من

الموقف ده و تودي همس علي فين عشان مامتها متشفهاش


بسرعه خطر علي بالها فكره

ندي : خالد انت خلصت دروسك النهارده يا حبيبي

خالد: ايوه يا ماما خلصت ليه ؟

ندي : الحمد لله ... انا عيزاك تاخد همس و تنزل تفسحها

خالد و الفرحه اترسمت علي وشه : بجد .... قصدي ماشي موافق و هتاخر علي قد مااقدر عشان تيته تكون مشيت

ندي : ربنا يخليك ليا يا حبيبي بس خلي بالك منها و متتاخروش اوي بره هما ساعتين و جدتك هتمشي

خالد : حاضر يا ماما

خرج خالد مع همس و هو فرحان جدا بوجوده معاها ...

اول مره هيخرجوا لوحدهم يتفسحوا مفيش مدرسه و لا حتي عمر لانه كان وقتها في الدرس


خالد: ها تحبي تروحي فين يا قمر ؟

همس : امممم اروح الملاهي

خالد : ياااااااااه مدخلتهاش من زمان اوي

همس : انا بقي مدخلتهاش غير مره واحده بس

خالد بحزن : ليه كده ؟

همس : رحت انا و خالوا احمد لما غاب مره من الشغل و مغابش بعدها

خالد : خلاص انا كل شويه هوديكي علي الملاهي ايه رايك؟

همس بفرحه جميله : انت احلي خالد في الدنيا

خالد : و انتي اجمل هموسه في العالم ده كله

همس بتلقائيه : انا بحبك اوي يا خالد

التفت خالد ناحيه همس بسرعه كان متفاجا بالكلمه علي الرغم انه عارف انه احساس طبيعي و

كلمه طبيعيه خرجت بتلقائيه بسبب معاملته الحنينه ليها و تنفيذ كل طلباتها

الا انها كانت بالنسبه له اهم و اجمل كلمه سمعها في حياته اول كلمه بحبك

يسمعها من همس



خالد * يا تري هسمع الكلمه دي تاني و تكون من قلبك يا همس


نكمل الحلقه الجايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Celina
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
Celina


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 21/12/2009
المساهمات : 12379
عدد النقاط : 18808
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary32
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h510
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 1510
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 AVvoI

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 12:11 pm

عشان منزلتش امبارح دي كمان حلقة

الحلقه الحاديه عشر


بعد مرور حوالي اسبوع علي زياره ام رامي لندي حبت تعمل لبنتها

مفاجاه يوم عيد ميلادها اللي كانت هي نفسها نسياه و تزورها من غير ميعاد


الباب بيخبط .... ندي في اوضتهاو مصطفي مسافر و خالد بيذاكر اما عمر

ففي الدرس و همس قاعده بتلعب بعروستها ( روني ) في الصاله

سمعت الباب بيخبط و بسرعه جريت عليه و سحبت كرسي و فتحت الباب و كانت المفاجاه


همس برعب : تيته

جريت همس بسرعه ناحيه اوضه خالد تستخبي فيه من جدتها اللي

دايما تعاملها بمنتهي القسوه في المرات القليله اللي شافتها فيها من يوم مااتولدت


ام رامي : همس !!! و بصوت عالي انتي يا ست ندي يا ندي هانم

ندي اتنفضت من مكانها بمجرد ما سمعت صوت مامتها وبسرعه جريت علي بره يمكن تلحق تخبي همس لكن بعد ايه

في اوضه خالد

اتفتح الباب بقوه شديده جدا و دخلت همس تجري علي خالد تستخبي فيه

همس : الحقني يا خالد الحقني

خالد بقلق : في ايه يا همس مالك مين اللي كان بيخبط؟

همس : تيته تيته يا خالد انا خايفه اوي

خالد : تيته ..... طب اهدي اهدي يا حبيبتي مش هتعملك حاجه

همس : لا هتضربني و تزعقلي

خالد : لالالا متخافيش انا معاكي اهه مش هتقربلك

*******************

في الصاله

ام رامي : البت دي بتعمل ايه هنا يا ندي ؟

ندي : اصل يا ماما أ أ أ ه

ام رامي : أ ... أيه انطقي

ندي : اصل مصطفي طلب مني اجيبها تــ تـــ تعيش معانا

ام رامي : ايه انتي بتقولي ايه تعيش مع مين انتي اتهبلتي انتي و جوزك دي بت نحس دي هتموت عيالك و تموتكوا وراهم

ندي : ايه اللي بتقوليه دي بس يا ماما بعد الشر

ام رامي :ماانتي جبتي الشر كله علي بيتك يا هانم انتي نسيتي البت دي عملت ايه في اخوكي و امها كمان

ندي : يا ماما حرام عليكي و هي ذنبها ايه بس ده نصيبهم و اجلهم كان لحد كده

ام رامي : لا دي بت نحس موتت امها و بعدين ابوها ابني حبيبي وحيدي اللي مكنش ليا

غيره... يا حبيبي يا رامي اختك عايزه تحرمني منها و من عيالها ياريتك ما

اتجوزت يارامي و لا عرفت المخفيه اللي اسمها رنا ياريتها ما كانت خلفت و

لا جابت البت دي للدنيا ابدا

ندي : لا يا ماما حرام عليكي انتي كده بتعترضي علي قضي ربنا كل

اللي حصل ده قضاء و قدر لا همس و لا انا و لا انتي كان ممكن نغيره

ام رامي : انا مش عاوزه اسمع منك و لا كلمه و البت اللي جوه دي ترميها تاني عند مني احنا مش ناقصين نحس و قرف

ندي : مينفعش يا ماما طنط مني تقريبا مبقتش تتحرك من مكانها مين اللي هيراعي طفله صغيره زي دي ؟

ام رامي : دي مش مشكلتنا دي مشكلتهم هما يحلوها احنا ملناش دخل فيها... روحي ارميها في ملجأ تتربي فيه

ندي : دي بنت ابنك الوحيد دي الحاجه الوحيده اللي باقيلنا منه ازاي عيزاني ارميها في ملجأ ازاي يا ماما ؟

ام رامي : ابني خلاص مات و اندفن في التراب و هي السبب في كل ده

ندي : عشان خاطري يا ماما و حياه رامي و غلاوته في قلبك سيبي همس تعيشي معايا اربيها

في وسط ولادي عشان رامي يرتاح في قبره يا ماما رامي كان علي طول يجيلي في

الحلم يقولي انا مش مطمن مش مرتاح يا ندي ريحيني يا ندي

معرفتش معني الحلم ده الا لما مصطفي طلب مني اجيب همس عندي و جبتها تعيش معايا من يومها مجاليش رامي خلاص

ارتاح... العذاب اللي كان فيه انتهي بمجرد ما جبت بنته تعيش معايا في حضن ام بديله لامها اللي

اتحرمت منها و هي لسه عمرها يوم و اب حنين عليها يعوضها عن رامي حبيبك يا ماما



بدات الام عنيها تدمع و يرق قلبها لكلام ندي و زي ما يكون ربنا

نزل عليها ملاك يحنن قلبها و يبعد شيطانها عن همس في اللحظات

دي تاثرا بكلام ندي بعد ما فكرتها باغلي انسان عندها في الوجود

(رامي)


ام رامي بعصبيه و صوت عالي : خلاص خليها خليها يا ندي بس

انا مش مسئوله عن اي نحس هيدخل بيتك او اي مصيبه تحصل لولادك

ندي بفرحه : ربنا يخليكي ليا يااجمل ام ان شاء الله مفيش نحس

و مفيش حاجه هتحصل وحشه ان شاء الله دي همس دي ملاك صدقيني

لو قربتي منها هتحبيها و تاخديها في حضنك دي كلها رامي في كلامها

و ضحكتها و حنيتها صدقيني هتحبيها اوي بس ادي لنفسك فرصه تقربي منها

ام رامي اتهربت من كلام ندي و زي ما يكون شيطانها رجع يوسوسلها من تاني

ام رامي : انا ماشيه و خلي بالك من ولادك و مش عايزه اشوف البنت دي ابدا لما اجي تخفيها من قدامي لحد ماامشي

ندي : برده

ام رامي و هي ماشيه ناحيه الباب

ام رامي : اااه كل سنه و انتي طيبه سلام

ندي : و انتي طيبه يا ماما .... سلام ... ربنا يحنن قلبك علي همس و تحبيها يارب

***************************

خرج خالد من اوضته يتسحب بعد ما الصوت العالي هدي و هو مرعوب يمكن اكتر من امه احسن
جدته تصر ان همس تمشي من البيت و ان ندي توافق علي كلامها

طلع الصاله ملقاش حد دخل علي مامته اوضتها



ندي : ادخل يا خالد

خالد : هي تيته مشيت؟

ندي : انت شايف ايه ؟

خالد : طب و همس ؟

ندي : مالها همس ؟

خالد : هترجعيها عند جدتها تاني ؟

ندي : لا هتفضل معانا هنا

خالد : بجد و الله هتفضل هنا يعني تيته وافقت انها تفضل معانا ؟

ندي : ايوه وافقت

جري ناحيه مامته و باسها من خدها و ساب الاوضه و بسرعه علي همس اللي سابها في قمه الخوف و الرعب

خالد : خلاص يا هموس خلاص تيته مشيت و هتفضلي هنا معانا محدش هيقربلك و لا حد هيزعلك ابدا ابدا

همس : بجد مشيت يا خالد

خالد : بجد يا حبيبه خالد

****************************

بعد مرور 6 شهور اتوفت ام احمد و اصبح احمد وحيد في الدنيا مالوش اي حد غير همس بنت اخته الوحيده

راحلها شغلها يسلم عليها قبل ما ينفذ قراره بالسفر لاحد البلاد العربيه يمكن الغربه تنسيه فراقه لاعز حبايبه

ميرنا : احمد !!!!

احمد : ممكن نتكلم في مكان بره شويه مش هعطلك

ميرنا : طبعا ممكن

في الكافيه

ميرنا : وحشتني اوي يااحمد

احمد :........

ميرنا : كنت متاكده اني مش ههون عليك و انك هتجيني تاني

احمد : انا جاي عشان .... عشان اسلم عليكي قبل مااسافر

ميرنا : تسافر !!!

احمد : ايوه هسافر كمان يومين

ميرنا : يومين و انا اللي فاكره انك جاي ...... و هتسافر ليه يااحمد ؟

احمد : مبقاش ليا حد اقعد في مصر عشانه امي ماتت و اختي و صاحبي الانتيم و همس

عايشه مع عمتها مبقتش طايق العيشه هنا كل مكان بيفكرني بحبايبي اللي

سابوني كلهم و بقيت وحيد

ميرنا : و انا ... انا يااحمد منفعش تستني عشاني

احمد : ميرنا انتي بقيتي ماضي في حياتي مينفعش يرجع تاني و اللي اتكسر في قلبي صعب اوي يتصلح

ميرنا : قلتلك كان غصب عني ليه مش عاوز ترحمني انا بحبك

احمد : انا مش جاي اتكلم في الماضي انا جاي عشان اسلم عليكي قبل ماامشي يا عالم هرجع تاني امته

ميرنا : حرام عليك يااحمد استني عشاني انت لسه بتحبني انا واثقه من كده

احمد و عنيه كلها شوق و حب و حزن و دموع : انا لازم امشي دلوقتي يا ميرنا مينفعش استني اكتر من كده

ميرنا : هستناك انا متاكده انك هترجعلي تاني

احمد : خلي بالك من نفسك ... لا اله الا الله

ميرنا و الدموع علي خدها : محمد رسول الله

**********************


فاتت سنين كتيره كبر فيها الصغير و عجز فيها الكبير و الدنيا اتغيرت من كل جوانبها

خالد دلوقتي في السنه السابعه و الاخيره لكليه الطب اما همس فهي في الثانويه العامه

و عمر في كليه حقوق بياخد السنه في سنتين

و مصطفي كبر و بقي بيزنس مان مهم جدا و ليه اسمه في اسكندريه و اتنقلوا لفيلا كبيره في العجمي اما ندي فبقت من اهم

سيدات المجتمع اللي ليهم اسمهم و مكانتهم لكنها متشغلتش ابدا عن بيتها و جوزها و اولادها و كمان عن همس


خالد قاعد منهمك في مذاكرته و باب اوضته خبط

خالد : ادخل

دخلت همس عليه بقت بنوته جميله اوي بتتميز بالرقه و الجمال و الحيويه و خفه الدم و الذكاء

همس و هي لسه واقفه عند الباب : هعطلك لو اتكلمت معاك شويه

خالد : انتي الوحيده في البيت ده اللي من حقها تعطلني .. تعالي ادخلي

دخلت همس قعدت علي الكرسي قصاد المكتب

خالد : ها اتكلمي كلي اذان صاغيه

همس : كنت عايزه اخد رايك في موضوع ... لالا اتنين ممكن ؟

خالد : عشره لو تحبي يا هموس

همس و هي عنيها في عنيه بيتحرك نيني عنيها مع كل حركه من نيني عنيه

همس : اول موضوع خاص بالفيزيا اللي عقدتني دي

خالد : يااااه الفيزيا بقت موضوع ؟

همس : و موضوع وحش اوي كمان

خالد : لا و لا وحش و لا حاجه دي ممتعه جدا و هموس قدها و قدود مش كده و لا ايه يا مساعدتي يا جميله انتي

همس : مساعدتك لالالا انا مقبلش بكده ابدا انا هنافسك يا حبيبي

في سوق الطب و هفتح عياده تخليك تقلب عيادتك لمحل كشري

خالد رنت في ودنه كلمه حبيبي اللي بيسمعها منها كتير و مع انه عارف انها كلمه عاديه

بتقولها بتلقائيه متقصدش اللي بيفكر فيه لكن قلبه بيتنفض

و روحه بتبقي طايره في السحاب و مع ذلك حاول يتماسك و

يرد عليها بنفس طريقتها علشان متاخدش بالها


خالد : ده انا اللي هبقي اجي اكل عندك طعميه لما تفلسي و متلاقيش حتي تفتحي كشريهمس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Bleh

همس : هههههههههههههههه هنشوف

خالد : ههههههههههههههه هنشوف مين فينا اللي هيشوف ... المهم قوليلي سؤالك

بدات تسال سؤالها و يشرحلها اللي هي مش فهماه و بعد ما خلص

همس : يخربيت دماغك ياابني انت مالكش في الطب انت تفتح قاعه للدروس الخصوصيه هتكسب دهب

خالد : يخربيت دماغك انتي اللي مشرداني معاها مره كشري و مره دروس خصوصيه

همس : هههههههههه لا بجد و الله انت ممتاز بتشرح بطريقه سهله اوي مدرس الفيزيا نفسه مبيعرفش يشرح زيك كده

خالد : ده بس عشان بشرح لهمس

همس بخجل : ربنا يخليك لهمس

ابتسم خالد و عنيه كلها شوق و هي كانت علي نفس الحاله فضلوا ساكتين شويه و عنيهم في عنين بعض بعدها

خالد : أ أ أ ... ايه هو الموضوع التاني اللي كنتي عوزاني فيه ؟

همس : اه ده موضوع كده بس شخصي شويه

خالد : و الله و بقي ليكي شخصيه يا مفعوصه

همس : المفعوصه كبرت و بتحب

اتفاجا خالد بكلمتها و وشه قلب الوان و الابتسامه و الشوق اللي كانوا في عنيه اتقلبوا لخوف و قلق و عصبيه خباها جواه

و نكمل الحلقه الجايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
SoMa No LoVe
عضـــــو عبقــــــري عضـــــو عبقــــــري
SoMa No LoVe


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 08/05/2012
المساهمات : 1194
عدد النقاط : 1667
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary10
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Studen10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 G3qgzw10
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Azw110

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 4:33 pm

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Gcthankyou37
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pяïηcëss
مشرف المنتدي الأدبيمشرف المنتدي الأدبي
pяïηcëss


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 11/05/2012
المساهمات : 3571
عدد النقاط : 5456
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Studen10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 E0449b11
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 7710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 H2uxn

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 8:52 pm

ياترى بقى بتحب مين ربنا يستر ع خالد
الحلقة جميلة اووى شروق كملى وانا معاكى
Arrow
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الأميرة سلمي★
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
الأميرة سلمي★


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 28/07/2010
المساهمات : 10824
عدد النقاط : 19694
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Painti10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h210
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 2q2ul

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 9:39 pm

معقوله تكون بتحب عمر اخوه الواد هيجيله حسره ربنا يستر بقا بليالتيلاتيالت

الحلقتين حلوين اوي كملي شروق في انتظارك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Celina
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
Celina


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 21/12/2009
المساهمات : 12379
عدد النقاط : 18808
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary32
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h510
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 1510
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 AVvoI

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 9:48 pm

ميرسي لمروركم وعشان خاطركم حلقة تانية اهي

بس مش هتعرفو فيها لسه هي بتحب مين

الحلقة الجاية بقى معلش ههههه

ومش هتطلع بتحب عمر بقى ههههه حرقتها عليكم سوري ههه

الحلقه الثانيه عشر


خالد : أ أ أ ... ايه هو الموضوع التاني اللي كنتي عوزاني فيه ؟

همس : اه ده موضوع كده بس شخصي شويه

خالد : و الله و بقي ليكي شخصيه يا مفعوصه

همس : المفعوصه كبرت و بتحب

اتفاجا خالد بكلمتها و وشه قلب الوان و الابتسامه و الشوق اللي كانوا في عنيه اتقلبوا لخوف و قلق و عصبيه خباها جواه

خالد : بتحبي؟؟؟!!!!!!

همس حست بخجل شديد جدا من نفسها بسبب تسرعها في انها قالت كلمه زي دي

همس : انا ..... انا عطلتك اوي عن المذاكره بعد اذنك

و بسرعه جريت ناحيه الباب

خالد بعصبيه : استني

وقفت همس في مكانها و هي وشها للباب و ضهرها لخالد مقدرتش تنطق و لا ترد

خالد و هو بيحاول يداري عصبيته : تعالي هنا يا همس

رجعت تاني بمنتهي الهدوء و هي وشها في الارض و في قمه خجلها

خالد : اقعدي

قعدت تاني قدامه علي المكتب بدأ يبصلها اوي من غير كلام و الحزن بيقطع في قلبه

خالد * يااااه يا همس بعد كل السنين و الحب ده تيجي تقوليلي بحب ...

طب بتحبي مين و ازاي ...و ليه مش انا يا همس ليه


همس : خالد انا ... و سكتت

خالد : كملي انتي ايه ؟؟؟ بتحبي ؟؟؟!!!!!

همس : انا هقولك علي كل حاجه علشان محتاجه رايك

خالد : ........... اتفضلي

همس : انا بحبــ .....

خالد : كملي

همس و هي عنيها في عنين خالد : بحب واحد , و معرفش اذا كان بيحبني و لا لا ....ساعات بحس انه بيحبني زي

ما بحبه و يمكن اكتر و ساعات تانيه بحس اني بالنسبه له مش اكتر من اخت او

صديقه.... فكرت كتير اعترفله بمشاعري ناحيته بس كنت برجع في قراري في اخر

لحظه... كنت بخاف يجرحني و يصد مشاعري


خالد : و بعدين

همس : عيزاك تساعدني

خالد باستغراب : اساعدك !!!

همس: تقولي اعمل ايه اعترفله بحبي و لا استني لما يتكلم هو

خالد الحزن كان بيقطع في قلبه و الخوف و القلق

منها و عليها كانوا تقريبا عاملين شلل لدماغه الخوف عليها من حب ميعرفش

تفاصيله و منها علشان حس بجرح كبير اووي مقرب عليه بسببها ...لكن تمالك

اعصابه و بدا يقول اللي يمليه عليه ضميره


خالد : شوفي يا همس البنت غاليه اوي و لازم تفضل غاليه طول عمرها لانها لو رخصت في عنين حد هتفضل رخيصه

طول عمرها... من حقك انك تحبي و تتحبي لكن لازم تحافظي علي كرامتك متسمحيش

لحد انه يجرحها و يهينها حتي لو كان الحد ده ....... حب ... حبيبك ... هو

لو بيحبك و شاريكي مش هيتردد لحظه في انه يعترفلك بحبه بس اكيد مستني

الوقت الصح اللي يقدر يكون فيه جدير بحبك ... اما لو مش بيحبك و رحتي

اعترفتيله بمشاعرك ناحيته مش هيجرحك جرح واحد بس لا جرحين جرح قلبك و جرح

كرامتك و جرح الكرامه اصعب بكتير من جرح القلب ... فهماني يا همس


همس : فهماك يا خالد

خالد : خلي بالك من نفسك يا همس و خلي بالك من مذاكرتك... مستقبلك دلوقتي اهم من اي حاجه لازم يكون

هدفك الاول علشان تقدري توصلي للاهداف اللي بعده و تحققي كل اللي بتتمنيه


همس : كلامك بيريحني اوي

خالد : علشان انتي متاكده ان هو الصح

همس : طبعا الصح و الا مكنتش فكرت اتكلم معاك في موضوع زي ده

خالد : ربنا يوفقك ... و دلوقتي اتفضلي علي مذاكرتك

همس : حاضر يا خالد بعد اذنك

خالد : اتفضلي

مع كل خطوه بتخطيها النار بتزيد في قلبه نفسه يصرخ من الالم نفسه يقول الف ااااه و ااااه

.....بعد ما ريحها بكلامه و قاد النار جواه


خالد * ياريتك ما كبرتي يا همس

دخلت همس علي اوضتها اترمت علي سريرها و هي بتفكر في كلامها مع خالد

همس * تفتكري اني اتسرعت ... بالعكس انتي مقلتيش حاجه ... كان نفسي اقول علي كل حاجه بس مكنش ينفع و

اديكي سمعتي قال ايه ... بس هو كان هادي اوي انا اتخيلت انه ممكن يديني

قلمين و لا حاجه... خالد عاقل و بيخاف عليكي عشان بيحبك ... بيحبني ؟؟؟!!! .... عندك شك ؟؟


تاني يوم

علشان بيحبوا بعض اوي و عمرهم ما افترقوا من صغرهم هدفهم كان واحد و طريقهم كان واحد و دخلوا كليه واحده

( كليه الطب )



خالد و سيف طبعا عارفين سيف ابن عم خالد

بعد المحاضره الاولي في الكافتيريا بيفطروا

سيف : مالك يا خالد ؟

خالد سرحان و تقريبا مش سمعه

سيف : خالد خااااالد

خالد : ها في ايه يا سيف ؟

سيف : انا اللي فيه ايه في ايه انت ؟

خالد : في ايه فايه ؟

سيف : قاعد سرحان طول المحاضره مكتبتش و لا كلمه ورا الدكتور و دلوقتي بكلمك متردش عليا في ايه ؟

خالد : عندي شويه صداع

سيف : الف سلامه عليك تحب اجبلك اسبرين و لا حاجه ؟

خالد : لا انا هشرب الشاي ده و هبقي كويس ان شاء الله

سيف : بس شكلك بيقول في حاجه اكبر من الصداع

خالد :ابدا مخنوق شويه

سيف : من ايه ؟

خالد : ..................

سيف : هتخبي عني برده ياابن عمي

خالد : انا عمري ما خبيت عنك حاجه

سيف : طب في ايه ؟

خالد : همس

سيف : مالها ؟؟؟

خالد : بتحب

سيف : نعم ... بتايه ؟ بتحب مين ؟

خالد : معرفش مسالتهاش

سيف : امال عرفت ازاي شفتها مع حد ؟

خالد : لا هي اللي جت حكتلي

سيف :همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Blink

خالد : اه و الله امبارح جت قالتلي انا بحب و حكتلي علي كل حاجه

سيف : طب ازاي و حكتلك كده عادي علي اساس انك واحده صاحبتها و لا امها اللي مصحباها و مبتخبيش عنها حاجه

خالد : انا بالنسبه لهمس اكتر من اللي بتقوله ده

سيف : ها ...و الدليل اهه بتحب و جايه تحكيلك عن حبيبها كمان

خالد : سيف و حياه ابوك انا ما ناقصك انا حاسس ان في حد ضاربني علي دماغي مش قادر افكر او اركز في اي حاجه

سيف : ما الكلام متناقض اهه يا خالد منين انت اكبر من انك تكون صاحبها و لا صاحبتها و امها كمان و

منين جايه تحكيلك عن واحد بتحبه غيرك ؟


خالد : اهه ده اللي حصل يا سيف و كفايه بقي كلام في الموضوع ده انا حاسس اني تعبان اوي .... انا مروح مش هقدر اكمل محاضرات

سيف : طب استني هوصلك مش هتقدر تسوق و انت في الحاله دي

خالد : لا خليك انت احضر المحاضرات و انا هقدر اسوق ان شاء الله

سيف : طيب خلي بالك من نفسك و ابقي طمني عليك لما توصل

خالد : ان شاء الله سلام

سيف : سلام


في كليه تانيه مع اشخاص و ناس تانيه هنعيش في كليه الحقوق مع عمر

من بعيد جايه و متشوقه جدا انها تشوفه و تتكلم معاه

لمحته نادت عليه من وسط شله اصحابه

حنين : عمر ... عمر

عمر : حنين ... انتي ايه اللي جابك هنا ؟

حنين : كنت معديه من قدام كليتك قلت اجي اسلم عليك

عمر : الكليه نورت يا عسل تعالي اعزمك علي حاجه في الكافتيريا

حنين : لا اصلي عندي محاضره بعد نص ساعه يادوب الحق

عمر : ده كلام يعني تكوني عندي و تمشي من غير ما تشربي حاجه عيبه في حقي يا بنت عمي

حنين : خلاص اوك مش هكسفك بس مش هقدر اتاخر

عمر : و انا مش هاخرك يلا بينا

حنين اخت سيف و بنت عم عمر و خالد في كليه اداب الفرقه الاولي بتحب

عمر اوي لكن هو عمره ما فكر فيها مع انها بنت زي القمر


في الكافتيريا طلبلها عصير و قاعدين مع بعض يتكلموا

حنين : اخبار عمو مصطفي و طنط ندي ايه ؟

عمر : تمام الحمد لله و انتي عامله ايه و عامله ايه في كليتك ؟

حنين : الحمد لله الكليه حلوه اوي و انا حبتها اوي

عمر : لو احتجتي اي حاجه تعاليلي انا مصاحب نص الكليه عندكوا من فرقتك لتلات دفع اتخرجوا

حنين : ميرسي يا عمر

عمر : الواد سيف اخباره ايه واحشني اوي؟

حنين : المذاكره واخده كل وقته انا تقريبا مش بشوفه

عمر : اه ماااهه طالع دحيح زي الاتنين اللي عندي في البيت

حنين : خالد

عمر : و همس كمان اما البت دي دحيحه بشكل يخربيت كده مبتبطلش مذاكره و لا ليل و لا نهار كل يوم ادخل

عليها اوضتها الاقيها مكفيه عالكتاب زي ما يكون بتاكله مش بتذاكر فيه و

كذا مره اشيلها انيمها علي سريرها لما تروح في النوم و هي بتذاكر انا عارف

مطلعتش زيهم ليه كان زماني فلحت و اتجوزت كمان ههههههههه


حنين كل ده بتبصله بغضب و غيره شديده جدا من كلامه عن همس

حنين : انا ماشيه

عمر :لسه بدري يا بنتي في ايه انتي حتي مشربتيش العصير

حنين : لا عشان متاخرش علي المحاضره سلام يا عمر

عمر : سلام

عمر * مالها البت دي قلبت كده ليه

و شاورلته سوزي من بعيد راحلها

سوزي دي صاحبته الانتيم في الكليههمس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Biggrin23

في البيت روح خالد و هو تعبان جدا لقي همس نازله علي السلم عندها درس

همس : ازيك يا خالد

خالد : الحمد لله

همس : مالك شكلك تعبان؟

خالد : لا ابدا مفيش .. انتي عندك درس دلوقتي ؟

همس : ايوه ..

خالد : طيب خلي بالك من نفسك

همس و هي بتبصله بقلق : حاضر

طلع و سابها من غير ما ينطق كلمه زياده معاها

نزلت همس علي درسها و هي قلقانه جدا علي خالد اللي التعب باين جدا علي وشه

همس * ياتري فيك ايه يا ........

دخل علي اوضته اترمي علي سريره و راح في النوم من غير حتي ما يغير هدومه

دخلت عليه ندي بعد حوالي ساعه لقته نايم بهدومه و متغداش حاولت تصحيه

ندي : خالد ... خالد يا حبيبي اصحي

خالد و هو تقريبا صوته مش طالع من النوم و التعب: نعم يا ماما

ندي : قوم يا حبيبي اتغدي

خالد : مش قادر يا ماما انا تعبان سبيني انام شويه

ندي : تعبان مالك يا حبيبي ؟

خالد : .....................

حسست علي راسه لقته سخن جدا

نكمل الحلقه الجايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pяïηcëss
مشرف المنتدي الأدبيمشرف المنتدي الأدبي
pяïηcëss


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 11/05/2012
المساهمات : 3571
عدد النقاط : 5456
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Studen10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 E0449b11
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 7710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 H2uxn

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 11 يونيو 2012, 11:07 pm

حلقة جميلة اوووى شروق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الأميرة سلمي★
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
الأميرة سلمي★


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 28/07/2010
المساهمات : 10824
عدد النقاط : 19694
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Painti10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h210
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 2q2ul

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 12 يونيو 2012, 1:32 am

هو تقريبا كده همس بتحب خالد ديه توقعاتي المرئيه قبل الامتحان هههههههههه

حلقه حلوه في انتظار باقي الحلقات بشوق
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 40624_1208111290%5B1%5Dهمس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 40624_1208111290%5B1%5D

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Celina
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
Celina


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 21/12/2009
المساهمات : 12379
عدد النقاط : 18808
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary32
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h510
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 1510
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 AVvoI

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالأربعاء 13 يونيو 2012, 2:36 am

ثااانكس للمرور ويا سلمى ناجحة ان شاء الله فالامتحان

عشان الاجابة صح هههههه


الحلقه الثالثه عشر

اتخضت ندي علي خالد اللي حرارته كانت عاليه اوي و جريت تجيب تلج تعمله كمادات و

اتصلت بسرعه علي مصطفي في مكتبه و بلغته بتعب خالد و كان بعد نص ساعه وصل

البيت و معاه دكتور صديق العيله


مصطفي : طمني يا دكتور ماله خالد؟

الدكتور : مالوش لازمه القلق ده كله يا مصطفي دول شويه تعب بسيطه بس بسبب الارهاق و التعب

ندي : يعني مفيش حاجه تانيه يا دكتور ؟

الدكتور: لا بعد الشر مفيش اي حاجه هو بس محتاج شويه راحه مش اقل من يومين مع

الدوا ده و يتعمله كمادات باستمرار لحد لما الحراره ترجع للمعدل الطبيعي و
باذن الله هيبقي تمام

مصطفي : ان شاء الله

ندي : يارب

الدكتور: و الله ماله لازمه القلق ده خالص ايه يا جماعه انتوا اول مره عندكوا حد

يتعب و لا ايه ده خالد يعني بسم الله ما شاء الله عليه بقي راجل و دكتور قد الدنيا

ندي : خالد ده الغالي حبيب الكل لو منقلقش عليه هنقلق علي مين

الدكتور :ربنا يخليهولكوا و يخليكوا ليه.. استاذن انا بقي و هاجي اطل عليه كمان يومين

مصطفي : ان شاء الله يا دكتور ... اتفضل

داخل عمر من باب الفيلا و الدكتور خارج

الدكتور : ازيك يا عمر

عمر : تمام يا دكتور الحمد لله

الدكتور : السلام عليكم

مصطفي و عمر : و عليكم السلام

عمر : في ايه يا بابا دكتور محمود كان بيعمل ايه هنا ؟

مصطفي : خالد اخوك تعبان شويه

عمر : ايه ؟؟؟ خالد ..!!!

جري علي اوضه خالد لقاه نايم و ندي بتعمله كمادات

عمر بلهفه : خالد

ندي : هوووش بس هتصحيه

عمر : هو في ايه يا ماما خالد ماله ؟

ندي : شويه تعب بسبب الارهاق انت عارف اخوك بيرهق نفسه اوي في المذاكره و السهر طول الليل

عمر : اه .. طب و الدكتور قال ايه ؟

ندي : قال هيبقي كويس بس نعمله كمادات و يستريح يومين

عمر : ده يستريح ده ... ده بيكرها الراحه عمي انا عارف طالع لمين

ندي : بطل رغي يا عمر اخوك نايم

عمر : حاضر بس انا عاوز اطمن عليه

ندي : لما يصحي ابقي تعالي اطمن عليه

عمر : طيب

رجعت همس من درسها دخلت الفيلا ملقتش حد خالص طلعت علي فوق في طريقها لاوضتها قابلت عمر خارج من اوضته

عمر : ازيك يا بت عامله ايه ؟

همس : احسن منك

عمر و هو حاطط ايده علي خدها : مش هتبطلي طوله لسان بقي ؟

همس و هي بتشيل ايده : لا اذا كان عاجبك

عمر و حط ايده علي خدها تاني : عاجبني يا مزه يا قمر

همس و شالت ايده تاني بنرفزه : مزه ؟؟!! دي كلمه تقولها لبنت خالك امال البنات التانيه بتقولها ايه

عمر : تعالي و انا اقولك في ودنك

همس : لا شكرا

و سابته و مشيت

عمر : طب مش تروحي تطمني علي خالودك؟

همس وقفت بسرعه و باهتمام شديد سالته

همس : خالد ؟؟؟؟ ماله خالد في ايه ؟

عمر : ده تعبان خالص و جابوله دكتور و دوا و حقن يالهوووووي بلاوي يابنتي

همس بقلق شديد: انت بتقول ايه خالد ؟

عمر : اقعدي بقي معلقه خالد خالد روحي اطمني عليه بدل الخوته اللي انتي عملهالي دي

جريت همس علي اوضه خالد بسرعه و بلهفه شديده جدا دخلت لقت عمتها معاه و لسه بتعمله في الكمادات

همس : ماله خالد يا عمتو ماله ؟

ندي : شويه سخونيه يا حبيبتي و ان شاء الله هيبقي كويس

همس : طب من ايه ايه اللي حصل ده كان امبارح كويس اوي

ندي : قدر الله و ماشاء فعل

همس : و نعم بالله

ندي : بقالي 3 ساعات بعمله كمادات و الحراره بتنزل بالذق

همس : امال الدكتور عمل ايه مدالوش حاجه تنزل الحراره ليه ؟

ندي : اداله لكن الكمادات اهم بكتير من اي دوا

همس : ربنا يستر

قعدت جنبها و بعد حوالي ربع ساعه

همس : قومي انتي استريحي يا عمتو شكلك تعبتي اوي انا هقعد مكانك

ندي : بس انتي يا حبيبتي عندك مذاكره

همس : لا انا معنديش حاجه مهمه النهارده اتفضلي انتي و متقلقيش

ندي : ماشي يا همس بس لو حصل حاجه تعالي ناديني بسرعه

همس : حاضر

خرجت ندي وقربت همس من خالد قعدت جنبه علي السرير و غصب عنها عنيها دمعت حستت علي

شعره بعد ما حطت المنديل علي راسه فضلت ساكته تبصله و هو نايم


بعد كام ساعه

جت عمتها بدلت معاها و باليل جت هي تاني تبدل مع عمتها

بدات الحراره تنزل و تستقر و حست همس بالتعب فنامت غصب عنها علي الكرسي اللي هي قاعده عليه

صحي خالد اخيرا و هو حاسس بصداع في راسه من السخونيه و النوم الكتير بيبص جنبه لقي

همس نايمه علي الكرسي قام بسرعه من مكانه و حاول يصحيها لكن


خالد : همــ

رجع في كلامه بعد ما حس انها اكيد نايمه كده من التعب و سابها فضل يبصلها اوي و هو مبسوط جدا بوجودها جنبه

خالد بصوت غير مسموع و هو بيبص لهمس اوي * ياتري بتحبي مين يا همس عمر ؟؟؟ و لا حد

تاني ... لو تعرفي انتي ايه بالنسبه لي لو تعرفي بحبك قد ايه عمرك ما

هتفكري في حد غيري .. صدقيني يا همس مهما قابلتي ناس هتحبك عمرك ما

هتقابلي حد يوصل درجه حبه ليكي نص حبي ليكي و لا هيحافظ عليكي زي ما هحافظ

عليكي ... انتي روحي لو بعدتي عني هموت... هموت يا همس


حط ايده علي شعرها و بصوت مسموع : بحبك يا حبيبتي

صحيت همس اول ما حط ايده علي شعرها و سمعت كلمه بحبك يا حبيبتي

همس بلخبطه و فرحه و دهشه : خالد ... خالد بجد اللي سمعته ده انت ... انت يعني بتحبني

... خالد حمد الله علي سلامتك انت بقيت كويس؟ ... انت بجد بتحبني و لا انا

كنت بحلم و لا ايه رد عليا عشان خاطري ... طب انت كويس

خالد بابتسامه بعد ما قام من علي سريره وقف قدامها : طب اهدي بس و جمعي انا كويس الحمد لله

همس : طب هو انت بتحبني و لا انا كنت بحلم ؟

خالد : ...........

همس : رد عليا يا خالد عشان خاطري انا بحبك اوي و الله بحبك اوي انت بتحبني و لالا؟

خالد :بتحبيني ؟؟؟ انا ؟

همس : ايوه انت و عمري ما حبيت و لا هحب غيرك انت يا خالد

خالد : مش معقول يعني ... يعني كلام امبارح ده كان عليا

همس : و كنت جايه اعترفلك بيه و اقولك اني بحبك بس انت اللي خوفتني

خالد : مش ممكن انا ازاي مفكرتش في كده .... همس انا بحبك اوي بحبك من قبل حتي ما تتولدي انتي اجمل حاجه في

دنيتي انا مش مصدق نفسي

همس بفرحه : انا كنت حاسه كنت حاسه انك بتحبني استنيتك كتير تعترفلي بحبك لكن اتاخرت عليا اوي يا حبيبي

خالد :انا اسف يا حبيبتي سامحيني مكنتش عاوز اعطلك عن مذاكرتك بتفكيرك فيا و في

حبي كنت خايف اضيع عليكي حلم حياتك في انك تكوني دكتوره

همس : انت حلم حياتي و اهم حد في دنيتي ميهمنيش هبقي ايه اللي يهمني اني هكون معاك

خالد بفرحه جامده اوي : يااااااااه اخيرا اخيرا هعيش مستقر و مش قلقان اخيرا

حبيبتي هتبقي ليا... انا اول مااخلص السنه دي هخطبك من خالك هتصل بيه و

اجيبه من السعوديه يجوزنا و لا اقولك هنخلي بابا ما هو زي باباكي برده

احنا لسه هنستني خالك ايوه هنتجوز علي طول و هتفضلي معايا لاخر يوم في عمري

همس :انا النهارده اتولدت من جديد لان اخيرا كملت الدايره اللي كان ناقصها حلقه

واحده بس و هي انك تبقي حبيبي بعد ما كنت ابويا و امي و اخويا و صاحبي

دلوقتي اخيرا لقيت الحلقه الاخيره و هي انك تبقي حبيبي و انا حبيبتك .

قرب منها و اخدها في حضنه و باس راسها

خالد : انا هفضل طول عمري احبك و هبقي بالنسبه ليكي اكتر من

باباكي و مامتك و اخوكي و صاحبك و اكتر من حبيبك يا حبيبتي

مستنيه رايكوا و يارب اكون فرحتكوا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
د.محمد البشرى
عضـــــو مـــــاسي عضـــــو مـــــاسي
avatar


ذكر
ســآعـتي :
التسجيل : 18/03/2011
المساهمات : 2168
عدد النقاط : 2463
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary24
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Doctor10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Riding10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Male_e10
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 E0449b11
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 F18c8c10

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس 14 يونيو 2012, 1:35 am

اموت انا فى الرومانسيات واللحظات الجامدة دى ههههههههه ...
شكرا للحلقات شروق ...
الحقيقه انا كملت القصه من وجهة نظرى الشخصيه
بس عملتلها تصور تانى فى دماغى خالص غير دا ...
شكرا لمجهودك حبيبتى ...
ليلى المسلمه
............................
...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الأميرة سلمي★
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
الأميرة سلمي★


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 28/07/2010
المساهمات : 10824
عدد النقاط : 19694
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Painti10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h210
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 2q2ul

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس 14 يونيو 2012, 1:52 am

حلقه جميله وجامده مووووت في انتظارك شوشو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Celina
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
Celina


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 21/12/2009
المساهمات : 12379
عدد النقاط : 18808
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary32
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h510
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 1510
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 AVvoI

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس 14 يونيو 2012, 2:16 am

ليلى : شكرا للمرور يا قمر
وانا بردو بموت في اللحظات دي امال
انا قريت القصة ليه هههههههه

سلمى : شكرا للمرور يا قمر

الحلقه الرابعه عشر

صعب اوي تقابل حبيب يخلصلك و يبقي علي حبك و انت حتي مش عارف انه بيحبك....

الاصعب لما تكون بتحبه قد حبه و مش قادر لسانك ينطق اقل كلمه تفرح قلبه.." كلمه بحبك"..


تاني يوم العصر

علي التليفون سيف بيسال علي خالد ردت عليه همس

سيف : ازيك يا همس

همس : تمام يا سيف الحمد لله انت عامل ايه ؟

سيف : الحمد لله خالد عندك ؟

همس : اها بس هو نايم دلوقتي يا سيف

سيف : هو تعبان مجاش الجامعه ليه ؟

همس: تعب امبارح اوي و عمو مصطفي جابله دكتور بعد ما جيه من الجامعه

سيف : ايه دكتور ؟؟!!! للدرجادي طب و هو عامل ايه دلوقتي؟

همس : لا دلوقتي احسن بكتير الحمد لله

سيف :الحمد لله . طب و الدكتور قال ايه؟

همس : شويه ارهاق بسبب المجهود و السهر و كان عنده سخونيه شديده

اوي بس الحمد لله دلوقتي الحراره رجعت لمعدلها الطبيعي


سيف : الحمد لله يارب ... همس

همس : نعم يا سيف

سيف : خالد ....و سكت

همس : ماله خالد كمل يا سيف سكت ليه ؟

سيف : انا عاوز اقولك ان خالد...خالد بيحبك يا همس

همس : و انا بحبه اوي

سيف : انتي بتتكلمي بجد بتحبيه بتحبي خالد ابن عمي ده ؟؟

همس : ايوه بحبه اكتر من نفسي

سيف : حرام عليكي يا مفتريه تصدقي يا بت انتي عايزه قلمين

همس : ليه بس عشان بحبه زي ما بيحبني

سيف : عشان كان هيفطس بسببك

همس : بسببي انا !!! ازاي ؟

سيف : لما قلتيله انك بتحبي كان هيتجنن جيه الجامعه مش شايف

قدامه كان خلاص هيعيط مني و هو بيحكيلي علي الحوار اللي دار ما بينكوا


همس : معقوله يعني التعب ده بسببي انا ؟

سيف : ايوه من كتر حبه فيكي مستحملش يسمع انك بتحبي حد غيره كان هيتجنن

همس : يا حبيبي يا خالد .. سلام دلوقتي يا سيف سلام

سيف : روحي قولي للواد انك بتحبيه ريحي قلبه

همس : قلبه ارتاح خلاص و هي سرحانه اوي سلام

و حطت السماعه و
جريت علي اوضه خالد عرفت ان مصطفي و ندي جوه استنت لما خرجوا و دخلتله

وقفت عند الباب و هي بصاله اوي من غير ما تنطق

خالد بابتسامه : وحشتيني

همس برده ساكته و مبحلقه فيه

خالد : مالك يا حبيبتي؟

همس : خالد انت جميل اوي انا .. انا بعشقك

خالد : و انا كمان بعشقك يا حبيبتي بس مالك بتبصيلي اوي كده ليه فيكي حاجه غريبه

همس : انا عرفت سبب تعبك ده ايه ؟

خالد : عرفتي ؟؟؟!!!

همس : للدرجادي بتحبني ؟

خالد : عرفتي ايه ؟

همس: عرفت انك اجمل و اعظم قلب.... عرفت اني لو لفيت الدنيا دي بحالها مش

هلاقي حد يحبني قد حبك الجميل اوي ده انت اغلي من نور عنيا انا بحبك اوي يا خالد بحبك


خالد : انا كان عندي استعداد ادفع حياتي كلها تمن لنظره الحب اللي في عنيكي دي

همس : بعد الشر علي حياتك يا حياتي انا كلي ملكك هعيش بس عشان بحبك

خالد : تعالي يا همس اقعدي جنبي انتي بتوحشيني اوي

قربت و قعدت علي الكرسي اللي قصاد السرير

خالد: انا نفسي اغمض عيني و افتحها الاقيكي مراتي حبيبتي اللي هشلها جوه عنيا

و احافظ عليها من اي حاجه ممكن تتعبها.. هعيشك ملكه عمري ما ههينك و لا اجرحك


همس : انا بقيت ملكه بيك من يوم ما لبست تاج حبك اللي بيخليني احس بقيمه نفسي و يحببني فيها اوي عشان انت بتحبها

خالد: ياااااااااه يا فرحه قلبي بيكي نفسي اشيلك و الف بيكي

همس : و انا نفسي اعيش في حضنك لاخر نفس فيا

خالد: عارفه يا همس لما قولتيلي كبرت و بحب كنت فرحان .. حسيت ان اخيرا البنت

الصغيره اللي كنت بحبها كبرت و بقت عارفه الحب لكن لما فقت و سمعت كلامك

للنهايه كنت عامل زي اللي بيتلف حوالين رقبته حبل مشنقه و بايده ممكن يفكه

لكن ايده اتشلت عن الحركه مبقتش تقدر تدافع عن اللي يخصها


همس: كان نفسي ساعتها اصرخ بعلو صوتي و اقولك مليون بحبك لكن رد فعلك رعبني

خفت اكون عايشه في وهم خفت تجرحني و انت اكدت الخوف ده جوايا


خالد : الكلام اللي قلتهولك كنت بحاول اطفي بيه ناري انا...

خفت تعمليها و تروحي تقولي لحبيبك بحبك و تضيعي من ايدي


همس : لو كنت اعرف ان حبيبي بيحبني اوي كده كنت ريحت قلبه و طفيت ناره بحبي

خالد : انا بحمد ربنا الف مره انك جيتي للدنيا و كانك جيتي عشاني عشان احبك و تحبيني كل الحب ده

همس: لولا وجودك في دنيتي كان زماني تايهه و ضايعه.. انت اهم حد في حياتي

عوضتني عن كل اللي فارقوني عشت يتيمه بس كان ليا ميه اب يخاف عليا و يحافظ

عليا و مليون ام بتحبني و بتحسسني بطعم الحنيه انا من غيرك اموت


خالد : بعد الشر عليكي يا حبيبتي انتي القمر اللي بينورلي طريقي و من غيره اضيع في الدنيا

همس : بحبك

خالد : بحبك

باليل في اوضه خالد معاه سيف

سيف : قلقتني عليك يا واد

خالد : ربنا يخليك يا حبيبي

سيف : هو الحب يعمل كل ده ده علي كده الواحد يخاف يقرب منه بقي

خالد : لا الحب ده اجمل شئ في الوجود مفيش حد يقدر يعيش ابدا من غير حب

سيف : يا راجل انا اعرف ناس صحابنا الحب خلاهم يتعبوا و حرارتهم ترتفع و جابلهم دكتور

خالد : لولا التعب ده مكنتش الفرحه سكنت قلبي ... امبارح ده كان عيد انا عمري ما هنسي اليوم ده ابدا

سيف : يااااااااه كل ده

خالد : و اكتر بكتير انت متعرفش امبارح حصل ايه

سيف : عرفني

حكاله علي كل اللي حصل بينه و بين همس

سيف : يا ولاد الايه ايه الحب الجميل ده يخربيتكوا متحكوش لحد هتتحسدوا

خالد: انا بحبها اوي يا سيف همس بالنسبه لي مش مجرد حبيبه و بس دي روحي اللي

لو خرجت مني اموت و الامل اللي انا عايش بيه و ليه ...هي احلي حاجه في دنيتي بحبها بحبها بحبهاااااااا


سيف : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Smile ربنا يوفقكوا يا ابن عمي و الله فرحت اوي عشانكوا عقبالي بقي لما احب و اتحب زيكوا كده

خالد : مستحيل

سيف : مستحيل ايه احب ؟

خالد : لا دي ممكن.. المستحيل هو انك تحب زينا لان مفيش لحبنا زي

سيف : يا سلام يا سلام طيب يا سيدي ربنا يهنيكوا يارب

في الوقت ده خبطت همس كانت جايبه عصير لسيف

همس : انا عارفه انك بتحب المانجه قلت اجبهالك بنفسي

سيف : ميرسي يا قمر

خالد : وله

سيف : انا اسف .. ميرسي يا انسه همس

خالد : ايوه كده

همس : ههههههههههه بعد اذنكوا

سيف : رايحه فين تعالي اقعدي معانا

همس : اسيبكوا تكملوا قعدتكوا و كلامكوا مع بعض

سيف : احنا مبنتكلمش في اسرار و لا حاجه ده انتي بطله الحواركله تعالي

تعالي بدل ما تشرقي و احنا نازلين نميمه عليكي


خالد : هههههههههه تعالي يا حبيبتي اقعدي معانا

همس : حاضر يا حبـــ

سيف : ياايه ؟

همس بكسوف : يا حبيبي

خالد : بس يا واد متكسفهاش بقي

سيف بدلع : حاضر يا حبيبي

خالد و همس : ههههههههههههههه

في الوقت ده اتفتح الباب بقوه مين اللي جيه هنعرف الحلقه الجايه

يلا عايزة رأيكو كان زماني دلوقت نزلت الحلقة الـ15
بس عشان مردتوش بقى اعملكم ايه
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 275384
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pяïηcëss
مشرف المنتدي الأدبيمشرف المنتدي الأدبي
pяïηcëss


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 11/05/2012
المساهمات : 3571
عدد النقاط : 5456
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Studen10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Sports10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 E0449b11
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 7710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 H2uxn

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 16 يونيو 2012, 6:57 pm

الحلقة جميلة اوووى شروق فى انتظارك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الأميرة سلمي★
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 15751613
الأميرة سلمي★


انثى
ســآعـتي :
التسجيل : 28/07/2010
المساهمات : 10824
عدد النقاط : 19694
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary28
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Collec10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Painti10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Female31
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h210
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 3h710
أوسمة المسابقات : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 2q2ul

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 16 يونيو 2012, 8:55 pm

الحلقه حلوه اوي والقصه حلوه اوووووووي

انا بحب جدا الرومانسيه والاحساس العالي ده

يخربيت الحب وسنينه هههههههههههههههه بليالتيلاتيالت

في انتظارك دايما شروق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
د.محمد البشرى
عضـــــو مـــــاسي عضـــــو مـــــاسي
avatar


ذكر
ســآعـتي :
التسجيل : 18/03/2011
المساهمات : 2168
عدد النقاط : 2463
المزاج : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Qatary24
المهنة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Doctor10
الهوايه : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Riding10
الدولة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Male_e10
الأوسمة : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 E0449b11
التميز : همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 F18c8c10

همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)   همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت) - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد 17 يونيو 2012, 10:39 pm

عم الحركات ياعم ...
ايه العيال دول والحب الى على اصله دا ..
انا داخله اقر على فكرة عشان انا متأكدة انه مفيش حد يستاهل الحب دا ههههههههه ...
جميله شروق ..شكرا لمجهودك
ليلى المسلمه
..............................
...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
همس الروح (قصه رومانسيه مووووووووووت)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» [ الروح داخل الروح ]
» يا حياة الروح
» حديث الروح ..~
» حبيب الروح
» كان يوما مايملك\ الروح !!

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: المنتـــــدي الأدبـــــي :: القصص والحكايات-
انتقل الى: